Colosseum är en av de första publika nöjesarenorna.
Det har hänt lite sedan dess.


Bröd och skådespel åt folket för att folket skulle hålla sig nöjda enligt senator Juvenalis är grunden till arenabyggen. Detta gäller även idag. För alla besöksmål i dagens Sverige är situationen nu den att konkurrensen om människors fritid ökar. Den digitala konkurrensen ökar, vem hade i fjol så här års hört talas om Pokemon Go?

Samtidigt som konkurrensen om människors fritid ökar så ökar kraven på kvalitet hos besökarna. För både idrotten och kulturen är historien byggd på devisen ”If we build it, they will come” för övrigt en hjärtvärmande film med Kevin Costner. Idag klarar sig ingen som förväntar sig att besökarna dyker upp även man upplever sig ha en attraktiv verksamhet. Det krävs omfattande aktiva åtgärder för att fylla sin teater, sitt museum, sin arena eftersom möjligheten för konsumenten att göra något annat aldrig varit större.
Vi står inför den största förändring av världen någonsin. GUD i betydelsen Globalisering, Urbanisering och Digitalisering förändrar det mesta och i en större omfattning än övergången från jordbruk till industrisamhälle. Det är självfallet underbart att få vara med och uppleva allt som händer men det är samtidigt skrämmande.


Många affärsmodeller kommer att ställas på huvudet och alla behöver vänja sig vid tanken på en mycket snabb förändring av allt från konsumentbeteende till teknikens möjligheter. Inventory Business med vår erfarenhet, vårt kunnande och våra påvisade resultat brinner för att öka antalet besökare och öka besökarnas konsumtionen på besöksmålet genom att ge våra partners både systemstrukturen och kunnandet för hur man gör. Vår affärsmodell är sådan att om vi inte lyckas får vi mindre betalt.




© 2017 Inventory Business